Tuesday, March 17, 2009

Menjawab Tag #001. Jangan risau, gua takkan tag lu

Hai! Kita jumpa lagi setelah sekian lama gua tak update blog ini.

Eh, bukan baru dua hari lepas ke gua update? Takpe lah, gua tau ramai yang menunggu kehadiran entry terbaru gua. Siapa setuju sila angkat tangan. Gua nak kira bulu ketiak.

Okey gua faham, gua faham. Memang tak ramai.

Ah lantaklah. Sebenarnya kali ni gua nak memenuhi hasrat orang yang sewenang-wenangnya men-tag gua. Tak sangka pula, blog gua baru berusia sebulan lebih dan masih suci dah kena tag. Gua ingat nak kekalkan rekod 'bebas tag' sampai umur gua mencecah usia mumia.

Tapi nampaknya gagal. Sebab kalau tak jawab nanti orang yang tujukan tag ni tak bagi gua jumpa dengan Madhihah kesayangan gua pulak. Jadi sila baca.



Rules :

A. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

B. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

Akid Madhihah adalah kesayangan gua. Blog beliau ini disenggara oleh mamanya iaitu akak ipar gua.

C. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

Ni orang-orang terdekat gua pun tak tau ni.

- Fakta: Gua ada kembar semasa gua masih dalam kandungan. Tetapi semasa dilahirkan, hanya suara tangisan gua yang berjaya memecah keheningan 2.13am di wad bersalin HBKL pada 13 Februari 1988. Kalau kembar gua masih ada, mungkin dia akan kelihatan seperti ini, bersama kembar Leo dan kembar Erich.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAAA!!!

- Fakta: Dewi Sandra adalah seorang artis Indonesia yang baru sahaja memenangi hati gua. Jelita bangat sih...


- Fakta: Gua sayang Akid Madhihah. Akid Madhihah sayang gua.

- Fakta: Gua suka nasi lemak. Nasi lemak pun suka gua. Tapi makcik yang berniaga nasi lemak selalu senyum kat gua. Gua serba salah.

- Fakta: Gua suka sepak bola. Bola pun suka disepak oleh gua. Tapi bola itu susah nak pergi ke pintu gol. Tak tahu kenapa.

- Fakta: Gua suka pintal rambut.

- Fakta: Gua memang ganas. Contohnya, bila nampak lipas, kumbang, katak, dan tikus, rilek sahaja gua lari laju-laju.

- Fakta: Gua merupakan anak kelima dari 6 adik beradik.

- Fakta: Dan gua kelihatan seperti anak bongsu.


Okeylah dah cukup 10. Sengaja gua tak letak list ini bernombor. Lu orang tak payah lah sibuk-sibuk kira, sebab memang 10 tu gua bagi. Ingat nak bagi lebih, tapi nanti lu orang kata gua riak lak. Mintak 10 bagi 20, ape kes???


D. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

Sekarang gua telah diberi amanah untuk menujukan tag ini kepada sesiapa. Dan dengan amanahnya, gua nak hentikan tag ini di sini. Tak senonoh betul la, sebab bukan ke sekarang tahun 2009? 2008 Cute's Blogger Award? Owhoo...

E. Jangan lupa untuk melawat blog mereka dan meninggalkan komen yang menyatakan "Anda telah di tag, sila layari blog saya untuk mendapatkan award anda".

Oh yang ini pun gua tak sanggup nak laksanakan. Award tahun lepas la.


MonoLamka: Susahnya jawab tag. Nasib baik gua ada refer kat blog kazen gua cara-cara menjawab tag. Mekasih ye Ijan!
Comments
2 Comments

2 orang tak puas hati:

ijan said...

woi2... apebenda yg ko belek2 kat belog aku tu. banyak ajaran sesat je kat situ. haha...

Encik Akmal said...

hikmat "mengurangkan list dalam menjawab tag jika malas berfikir" ko tu yang aku cuba praktikkan tu.
dari 10, aku diskaun jadi 9 je...