Sunday, March 15, 2009

Apa cerita, Setan Merah?

Malam ni ada pertandingan orang berebut bola dekat England. Gua tak tau kenapa ramai orang suka tengok orang bermain perlawanan berebut bola dekat England ni. Gua ikut je minat. Follow the flow. Tapi Team Biru tak main malam ni. Player Team Biru masih rilek malam ni, ngorat-ngorat bini yang sedang memasak di dapur.

Selalunya, semua (perkataan 'semua' digunakan apabila orang-orang di sekeliling kita adalah kebanyakannya peminat Setan Merah) peminat Setan Merah akan berbunyi lepas setiap perlawanan. Biasalah, bila dah menang. Macam-macam ayat memuja yang gua @ kita akan dengar, seolah-olah ingin menjemput kita semua meminati Setan Merah. Keristiano gol cantik ini macamlah, Runi shoot 1 touch sikit lagi nak gol lah, itu lah, ini lah. Tapi tu semua bila dah menang. Biasalah.

Tapi malam ni semua senyap.

Kenapa mendiam, wahai korang? Gua tak tengok perlawanan orang berebut bola tadi, jadi gua tak tau kenapa. Apa cerita kat Old Trafford sana? Berbaloi ke menonton?

MonoLamka: Pada masa inilah, semua keegoan akan dibuang dan disaluti dengan rendah diri untuk meraih simpati. Dan kita akan dengar ayat "biasalah, adat pertandingan kalah-menang".


Comments
0 Comments

0 orang tak puas hati: