Tuesday, July 7, 2009

Ish Mat Rempit ni tak paham bahasa ke? Berapa kali gua nak cakap, gua tak main motor, gua main kereta!!

Haha macam poyo je kan tajuk gua ni? Macam ketua kumpulan anak-anak orang kaya yang selalu lumba haram dengan kereta mewah dan mempunyai kekasih yang cantik dan seksi, padahal hakikatnya gua hanyalah seorang budak yang tak pernah memiliki kenderaan. Tapi gua peduli apa. Janji tajuk gua untuk post kali ni gempak.


Kalau kita adalah pembaca blog yang tegar duduk di depan komputer selama beberapa jam sambil membaca blog orang lain, kita akan jumpa ayat- ayat ini dalam penulisan mereka:

"Semalam masa aku memandu ke tempat kerja, tiba-tiba..."

"Petang tadi aku pergi hantar kereta ke bengkel untuk...."

"Hari tu Siti Maimun call, suruh ambil dia di airport..."

"Gua sekarang banyak duit. Lepas ni boleh la gua tukar sport rim kereta gua tu..."

"Celaka punya beruk. Lintas jalan tak toleh kiri kanan. Nasib baik gua tak langgar...."

Apakah persamaan ayat-ayat di atas? Semuanya menceritakan tentang diri mereka yang tahu memandu, moden, mempunyai kereta laju, suka make-up kereta, dan tahu jalan (tak sesat la kiranya). Mereka cool, kan?

Lepas ni mungkin lu akan jumpa ayat-ayat yang seumpama ini dalam blog gua.

Oh mungkin tidak.

MonoLamka: Gua saja je, nak bagitau lu orang yang gua dah ada lesen memandu. Okay bye!!!
Comments
0 Comments

0 orang tak puas hati: