Saturday, October 24, 2009

Mari belajar memandu bersama Cikgu Halim. (Bahagian 2)

"Kau kerja ke belajar sekarang ni Mal?"

Tanya Cikgu Halim. Masa tu kami tengah tunggu lampu isyarat bertukar warna dari merah ke hijau.

"Belajar lagi. Kat Sarawak. Ni tengah cuti semester la ni."

Balas gua ringkas. Kalau berbual dengan orang cerita gebang ni, kita tak boleh cakap banyak. Kalau boleh, biar kita kelihatan pasif,tak tau apa-apa pasal dunia. Hasilnya? Sangat seronok.

"Wah... Seronok la kau. Banyak la dapat awek Sarawak kat sana ye?"

"Takdelah..."

"Kau tak ada awek? Ah, bohong!!"

Gua hanya tersenyum.

"Saya pernah ajar sorang budak ni memandu. Student jugak, baya macam kau ni lah. Dia kata, dia baru balik dari Jerman. Cuti belajar. Mula-mula, kami borak-borak biasa je. Tapi dah lama-lama, saya masuk jarum sikit, habis semua cerita dia kat Jerman dia ceritakan kat saya. Katanya, student Malaysia yang belajar sama tempat dengan dia tu ramai perempuan je. Lelaki ada lah dua,tiga orang. Sebab itulah, dia jadi rebutan kat sana. Kejap-kejap awek ni nak mengorat, kejap-kejap awek tu pulak nak masuk line."

"Wah, best lah dia ye"

"Fuh, memang best. Iyalah, dekat sana kan sejuk, jadi diorang nak panaskan badan waktu malam, diorang cari la pasangan buat teman atas katil. Hahahaaa... Lagi pun, mak bapak masing-masing kat kampung. Mana tau anak diorang buat apa kat negara orang, kan?"

"Ohh..."

Gua iyakan aja.

Tapi, ada satu benda yang gua tak faham. Sambil memandu, gua hanya mendiamkan diri, sambil kepala asyik berfikir.

Kenapa dia tanya pasal awek Sarawak, lepas tu dia ceritakan pulak pasal student dari Jerman tu?




Kat Sarawak ni sejuk ke?

Comments
0 Comments

0 orang tak puas hati: