Wednesday, October 7, 2009

Sayang, ini Cinta, bukan Seks...

"Saya tak tahu kenapa ramai orang suka bercinta. Bagi saya, cinta adalah seks. Saya selalu larang adik perempuan saya untuk berkawan dengan lelaki. Sebab kalau mereka bercinta, mereka lebih cenderung untuk melakukan seks. Saya selalu marah adik saya sebab dia sosial sangat. Saya nak tanya kamu; kalau kamu suka kat perempuan itu, dan perempuan itu pun suka kamu, apa yang kamu berdua akan buat? Berkahwin,kan? Berkahwin untuk apa, tentulah untuk seks. Tapi kalau tak cukup duit nak kahwin, mereka akan lakukan pre-marital sex (seks luar nikah). Sebab itulah saya tak setuju dengan konsep bercinta. Cinta itu seks!!"



Baiklah, saya tahu apa maksud kamu. Kamu mahu katakan Love is something that is approaching Sex, bukan?

Ada sesuatu yang perlu diperbetulkan di sini.

Love is not Sex. Being in love, by saying "I love you" to someone does not mean you want to have sex with that person. Love is a gift given by God for human to appreciate the existence of others, express our feeling and careness. To protect, to look after, and to guide the person that we love.

Just like how you love your sister, it is not wrong for you to say this:

"I do appreciate you, I do care of you, I'd like to protect you all the time, I'm looking after you, with a little guidance and advises; yes, I LOVE YOU."

Did you say you want to have sex with your sister?

No. Sex is another gift given by God. People can have sex with or without love. It's all about how you take that gift.

Any takers?

(Apahal gua respon dalam BI ni? Saja. Sebab ada sesetengah orang, result Bahasa Inggeris SPM dia lagi bagus dari Bahasa Melayu.)

p/s- Kamu, saya tahu apa yang kamu fikirkan sekarang. Please take your time, I don't want to push you to say those words, okay sayang?
Comments
7 Comments

7 orang tak puas hati:

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

sayang?phewwwit.







aku pun adalah fikir macam orang di atas.
love is sex.kalau dah suka,mesti target paling ultimate ialah nak tidur sama-sama and ada baby.ah,keji sungguh tafsiran aku.dululah,then bila aku dah besar,baru aku nampak (read as rasa) yang cinta ni bukanlah benda alah tu,cuma konsep dia tu nampak macam nak benda alah tu je.ah,blame the tv lah,asal ada cerita romance,mesti ada part sex.chipsmore betol.tapi disebabkan I LOVE YOU digunakan secara meluas,bukan setakat pada gf/bf malah pada kucing dan bantal busuk kesayangan,jadi konsep LOVE IS SEX is SUCK.hish,rasa macam kurang sopan je komen aku.minta ampun :)

Jard The Great said...

erkk......... seks is not everything..

Puan Anim said...

tadaaa.... aku nk komen nih..sila bntang red karpet.. aku ase ni base kpd pasangan tu la sme ade nk mnjadikn cinta tu sex ke nk jadikan cinta tu mkanan ker.. tpi aku sndri,cnta tu mmg xleh gmbarkn keindahannye..n sex pn indah ....kot.. tp memandang kn aku dh ter"kapel" nk hbq la pngalaman ckt..cinta aku jadi lebih indah bile x jumpe..n jarang msj..biar rindu2 aje..ahakz..so mcm mne nk jadi sex kn kalo x jmpe..n even b4 kua date..masing2 dah bncang utk duduk jauh2 dan xbersntuhan.. mind set mmg kne kuat la..tipu kalo nk kate aku ni baik.. kdg2 ade gk nk tersasar,so trus je wt keputusan utk blik rumah..hahaha..snang cte.. sbb tu Islam mgharamkan kapel ni.. =)

miss_miserable said...

Love is sex?ompuTih je koT yg ramai wt mende tuh jadik adaT...tp mslhnyer org meLayu pon ader gak yg dah terpesoNg jauh sbb dek tergoda=lemah iman...then,terjerumus.so,better xpyh kapeL lar kalo rse xnk tejerumus=xkuaT iMan..tp sumer org pErlukaN ciNta,no douBt.jusT need a pRoper waYlar kalo kapEL tuh...pompn pon kalo angaU,segaLe2nyer nk bEri,wdh???hmm...baK kaTer org,pomPN nie bahayer...?yakah?..pERLUKAH kemksiaTan kalo menciNtai sesEorg??igTLar segaLe kemksiaTan yg dilakukan iTu bukan ciNta,iTu adaLah BISIKAN SYAITAN.dan paBiLa kesYaiTanan sudh berLeluasa dlm prhubungan,wujudkah KEBERKATAN?iTukah ciNta?daTs a away gOiNg to hELL ma fren.sO,bErInGT2 lah,kapeL cm nk rak pon tp kalo bukan jodoh,xkemanernyer.sesungguhnya manusia dlm kerugian~~~waKE UP!!!!!

Encik Akmal said...

Nape sume komen nak panjang2 kali ni?

PMJ: Blame the tv?? Maybe kot.. Especially pengaruh luar la. James Bond punya penangan, sapa tak terpengaruh kan? Cuba kalo orang Malaysia layan cerita P.Ramlee je dari dulu sampai sekarang. Aku rasa, kapel sekarang dating paling-paling pun lepak bawah pokok je nyanyi2. hahaah..

Jard: Maybe, for certain.

nenek: "n sex pn indah ....kot.. " hahah selamba kantoi je,kan? Bagi aku, sebenarnya ada byk tujuan kita main layan2 perasaan, kapel2 ni. Bukan sebab seks semata-mata. Ada yg kapel sebab kesunyian dan rasa kurang disayangi. Ada jugak sebab nak improve study/diri. Tapi paling busuk, ada yg cari pasangan sebab nak ikut kawan...haha..bajet trend.

Mai: Ni 1st komen ko kat blog aku kan? Well, tak ada gender issue dalam hal ni. Jantan betina dua2 salah kalau hubungan dah jatuh ke tahap maksiat. Cuma orang perempuan kena fikir; kalau hubungan cinta tu dah jadi zina tubuh, lelaki akan pandang rendah dan rasa superior. Darjat gf dia akan jatuh di mata dia. Sebab tu lah, aku sangat2 berharap, aku dapat bimbing dia, dan dia dapat bimbing aku. Siapa 'dia'? Tak tahu lagi hahah...

Kathy said...

hmm..
abang yang bagus...

abang saya tak pernah pulak larang saya denga budak lelaki..
TAPI dia tak bagi la kawan-kawan dengan budak-budak yang x betul macam mat-rempit, yang pelik la

tapi betul juga..
perempuan jiwa dia lemah sikit..
baru lelaki tabur kata-kata manis dah cair.,
sesetangah la ada yang harap muka handsome tapi otak kosong..

Tapi x bagi lansung,,
bagi dia panduan kamu abang dia so kamu tahu perangai lelaki..

budak-budak sekarang ni advance sangat la..

Encik Akmal said...

Yes, sebagai abang, memang kena protective sikit. Kalau saya ada adik perempuan pun, mungkin saya akan buat benda yang sama. Asalkan kawan dia orang baik-baik, beradab, saya tak kisah untuk adik saya berkawan dengan sesiapa pun.

Tapi tu lah, budak sekarang advance sangat. Akan ada satu tahap, kita pun tak kenal siapa kawan-kawan adik kita tu. Dan masa tu, hanya tinggal kekuatan dia sendiri untuk menepis semua yang buruk, sebab kita tak mampu nak halang dah.