Wednesday, September 8, 2010

Orang sekarang ni pelik lah.

Akak gua ceritakan dekat mak gua pasal perangai seorang nurse tua dekat wad tempat dia praktikal.

Kerek nak mampus katanya. Sudahlah soalan budak baru tidak dijawab, dijelingnya pula. Kalau tersalah cucuk nanti, budak-budak baru juga yang disalahkan.

Adik gua pula, mengadu dekat abah gua pasal perangai kawan-kawan tempat kerja. Sanggup telefon adik gua guna nombor yang tidak dikenali untuk menyamar jadi bos dia dan berkata: "Esok kau cuti. Tak payah datang kerja."

Lepas tu adik gua telefon bos dia. Bos dia kata tak ada cuti. Adik gua call balik budak yang bagi cuti tadi, dan memberi sedikit kata-kata pengajaran. Kawan dia ketawa-ketawa sebelum letak telefon.


Senang nak jumpa orang-orang dengki kan? Jenis tak boleh tengok orang senang, ada je benda nak sakitkan hati orang. Orang-orang nak menjahanamkan macam ni, elok tak payah layan.

Yang gua nak emo-emo ni apahal?
Comments
0 Comments

0 orang tak puas hati: