Monday, October 12, 2009

Cerita di Sungai Buloh.

"Lepas ni saya dah taknak main nombor ekor ni. Sebab saya rasa dah tiba masanya untuk saya berhenti. Saya dari hari pertama puasa aritu, sampai hari ke-27, saya tak pernah puasa. Tapi lepas tu, bini saya bersalin. Saya hantar dia balik rumah mak mentua saya, saya puasa tak tinggal-tinggal. Saya rasa dah sampai seru lah untuk saya cuci tangan."

Masa gua dengar brader tu cakap macam ni, gua senyum je. Senyum sebab brader tu cerita dengan bangga dan suara yang agak lantang. Yang si Faiz kawan gua dah buat kira-kira guna jari. Nak kira berapa hari brader tu puasa tahun ni.

"Tiga hari lah, sengal..."

Gua berbisik kat telinga Faiz.

p/s: Orang-orang macam brader ni lah yang menyalurkan duit-duit haram untuk bagi anak-anak dia makan. Ingat, benda-benda haram macam ni boleh jadi darah daging. Lepas ni jangan ada yang pelik kalau anak-anak melayu belajar tak pandai, jadi mat rempit, hisap dadah, jadi bohsia, pinjam perangai setan, minum arak, mencuri, menipu, jadi pengganas pecah sana pecah sini, bertumbuk, pecah dara anak orang, langgan pelacur dan macam-macam lagi.
Comments
3 Comments

3 orang tak puas hati:

Muhammad Nafis Ismail said...

hahahha,,
pandai ko ye,,
yg ank melayu x pandai..
bukan salah bpk die..
yg ank pak imam..
same jee..
g class pon free hair gak
haahah

miss_miserable said...

hahaha,,,,xtaw lar nk kaTer per
oRg mEmg raMai yg ceTek agaMa...
Bler nk bRubah tuh,kiTe yg meLihaT soKoNg r kaLo bOley....seLemah2 daKwah,dkwH dLm haTi...
Life is A jokE.(akupon xtaw aper yg nk aku kaTEKAN)Hahahaha

penjenayah merah jambu. said...

memanglah bukan salah mak bapak dia,mamat ni cite pasal makanan haram efek pada keturunan,bukan salah didikan ke apa.(ops,tiba2 aku bersikap defensif)

memang makanan haram akan jadi darah daging anak2.
dalam badan manusia ada seketul daging.HATI.
kalau dah disuburkan dengan yang haram,mana hati tak gelap.memang tak boleh nak dinafikan.
:)