Monday, October 18, 2010

Dia

Gua selalu panggil dia 'Budak Gemuk', bukan?

Tapi sebenarnya, dia tak gemuk pun. Sengaja gua panggil begitu, kononnya sebab nama itu, sekurangnya bagi gua, adalah sangat comel. Ini pula, adalah antara nama-nama dia yang lain.


- Dia yang garang,

- Dia yang suka bercakap tanpa henti,

- Dia yang ada doublechin,

- Dia yang berpipi tembam,

- Dia yang comel,

- Dia yang pengadu,

- Dia yang 'pencokot',

- Dia yang tak suka kena marah,

- Dia yang kuat merajuk,

- Dia yang congek (cengeng),

- Dia yang tak pandai kembangkan hidung,

- Dia yang tak pandai bergaul, tiada Facebook,

- Dia yang gemarkan Internet, blog,

- Dia yang suka berseorangan dalam suasana riuh,

- Dia yang banyak merungut,

- Dia yang cerewet dan memilih pasal makan,

- Dia yang bencikan bawang, tempoyak dan organ dalaman,

- Dia yang suka ambil dua straw dalam satu minuman,

- Dia yang suka gigit straw,

- Dia si hantu coklat,

- Dia yang penakut burung,

- Dia yang ada tabiat pelik atas sebab yang orang lain tak terfikir,

- Dia yang selalu membawa teori pelik,

- Dia yang bersuara pelik,

- Dia yang suka bertutur bahasa pelik,

- Dia yang kelakar bila bercakap Bahasa Melayu,

- Dia yang pengingat nombor, dan gemarkan nombor,

- Dia yang sangat suka bermain-main (walau sedang serius),

- Dia yang boleh jadi sangat matang dalam sesetengah perkara,

- Dia penyimpan rahsia,

- Dia yang gemar berahsia,

- Dia yang boleh dipercayai,

- Dia yang pessimist dalam banyak acara,

- Dia yang mempunyai 'the other side' yang MENAKUTKAN,

- Dia yang kuat berfikir,

- Dia yang bercerita masalah, tapi tidak pernah meminta nasihat,

- Dia yang suka tangani masalah dengan sendiri,

- Dia yang tidak mahu menjadi orang penting bagi seseorang,

- Dia yang sangat sayangkan keluarga,

- Dia yang taat dan mendengar kata,

- Dia yang mempunyai prinsip,

- Dan dia juga, yang dalam satu acara pernah berkata kepada gua; "Sekarang kau dah kenal aku, tapi ini baru sikit tentang perempuan. Kau belum kenal lagi siapa sebenarnya aku, dan siapa sebenarnya perempuan. Pengetahuan kau tentang perempuan terlalu kosong. "

Sejujurnya, gua terguris. Mana mungkin, gua terlalu naif tentang perempuan. Tapi lama-kelamaan, baru gua sedar tentang satu perkara:





AKU TAK PERLU MENJADI TERLALU ARIF TENTANG PEREMPUAN, DAN AKU TAK PERLU KENAL SIFAT-SIFAT PEREMPUAN, ASALKAN AKU KENAL DAN DAPAT TERIMA ENGKAU-ENGKAU YANG DI ATAS.

Comments
0 Comments

0 orang tak puas hati: