Monday, March 2, 2009

Gua dah hantar borang resign kepada Persatuan Perokok Melayu.

Amaran: Kepada tokey rokok, sila skip entri ini.



Sebelum baca, gua nak tarik balik kenyataan gua dalam posting sebelum ini. Okey sekarang gua nak reveal penemuan gua, Albert dan Leo dalam research yang kami jalankan minggu lepas. Penemuan ini mungkin agak mengejutkan sesetengah pihak termasuk kami sendiri. Cakap banyak tak guna, sekarang lu orang tengok je gambar ni...



Otak busuk lu orang mesti memikirkan sesuatu yang kotor, kan? Rilek, ni bukanlah kertas tisu yang dihasilkan oleh Chia Kung Seng, Yan Wei Jie atau Yoke Peng Peng di tandas. Buat pengetahuan lu orang, kertas tisu ni adalah hasil dari tapisan asap rokok Winston dan Rave. Caranya mudah, hanya memerlukan sebatang rokok dan sehelai tisu.

1- Mula-mula, sedut sebatang rokok dan jangan exhale (hembus asap rokok itu)

2- Ambil kertas tisu dan tekapkan ke mulut anda.

3- Sekarang, hembuskan asap rokok tersebut.

Dan hasilnya tidak mengecewakan. Okeylah mungkin akan mengecewakan bini, awek, rakan sebilik dan rakan seangkatan lu orang. Lu orang baru sahaja melihat satu fenomena di mana satu sedutan asap rokok telah menyebabkan paru-paru lu orang menjadi sedikit kuning kehitaman, seperti yang tertera di atas kertas tisu tadi. Itu adalah, mengikut pemahaman gua lah, tar yang terdapat pada setiap batang rokok (dan pada setiap batang jalanraya).

Dalam gambar di atas, kesan kuning di sebelah kiri adalah dari asap rokok Rave, manakala di sebelah kanan adalah kesan asap rokok Winston.

p/s : RAVE adalah sejenis rokok murah yang agak popular di sini. Sekarton RM26.
Comments
3 Comments

3 orang tak puas hati:

Madhihah said...

cik mai, abah dhihah pon dah berhenti merokok... sbb dah janji gan mama dhihah dpt keta control tue nak berhenti dri isap rokok ... bagus ler kalu cik mai pon nak berhenti gak... hihihi

Encik Akmal said...

aduh...dah takde geng la camni... kene berenti la nampaknye ni....

Anonymous said...

Rokok Rave best, teman setia bila break up...